måndag 28 juni 2010

Paddan

Igår passade vi på att ta oss en sightseeingtur med paddan-båten, Jesper som ursprungligen kommer från Alingsås hade aldrig åkt paddan och var sugen på att lägga ytterligare en erfarenhet i bagaget.

När vi stod i biljettkön hör jag en främmande mansröst säga "Axel och Vidar, stanna här!" och tänker att jag måste hört fel.


Småkillarna fick på sig sina vindfleecejackor och varsin flytväst, man måste ju ha flytväst när man åker båt precis som man måste ha hjälm när man cyklar!


Det var en mycket trevlig tur även om Vidar redan tröttnade i höjd med Eriksberg då han tyckte att det var dags att hoppa av "Mamma, jag vill hoppa av nu!" Jag fick försöka förklara för honom att det var väldigt kallt i vattnet och att det därför var en dålig idé att hoppa av nu. Ibland är det bra med mutor, denna gång i form av russin!


När vi stigit av och lämat tillbaka flytvästarna hör jag samma mansröst som tidigare säga "Axel och Vidar, vänta lite nu!". Vi har alltså åkt paddan tillsammans med en annan familj med ett brödrapar med namnen AXEL & VIDAR!


Klocktornet på Christine kyrka
Det var trångt under "osthyveln"
Axel njöt av båtturen!
Vidar tyckte också det var trevligt, en stund i alla fall.
Göteborgshjulet, det är inte så värst fint...

Inga kommentarer: