måndag 7 juni 2010

Kommunikation på hög nivå

Vi har i den här familjen precis startat ett nytt kommunikationssystem - e-post! Ja, inte barnen men jag och maken.

Idag var det utvecklingssamtal för Vidar, 17.30 skulle det starta. Jag hade förvarnat maken både tidigare och i morse. När klockan var 17.10 hade han fortfarande inte kommit hem och jag började bli smått orolig när han inte svarade på mobilen när jag ringde.

Eftersom vi dessutom hade tvätt-tid var det bara att ta med grabbarna Grus och ladda de första maskinerna, detta var klart 17.30 och maken hade fortfarande inte kommit och inget svar på mobilen heller, nu var jag riktigt orolig och började misstänka det värsta - att han hade råkat ut för en olycka.

Ringde Vidars förskola och förklarade att jag var sen och jag inte visste var min make, som skulle vara hemma med barnen, höll hus, just som jag hör dörren till porten slå igen. Och ja, det var maken som var i antågande. Iväg till utvecklingssamtalet i ilfart!

Senare på kvällen föreslog maken min att jag skulle använda kalendern i outlook och synka med hans kalender, sagt och gjort. Nu har vi ett kanonverktyg för att planera vår tillvaro - datoriserad kalender i form av Outlook!

Inga kommentarer: