lördag 9 augusti 2008

Sushi och OS-invigning

Sedan många år tillbaka har min favoritmat varit sushi och under lika lång tid har jag gjort min egen sushi. Eller ja, sambon kokar ris för det är han bäst på och jag gör allt det andra, skära grönsaker och fisk och rulla norimaki.

För ca 3 månader sedan slog vår favoritrestaurang (de har/hade stans absolut bästa sushi) igen och kommer inte att öppna igen. Detta var som ett hårt slag i magen för mig eftersom jag nyligen varit gravid i 9 månader och inte kunnat äta någon sushi och bara hunnit äta deras fantastiska sushi 2 gånger innan de slog igen. Jag surade ganska länge efter det.

I vilket fall som helst gjorde vi sushi igår kväll och den avnjöt vi till sammandraget av OS-invigningen på tv. Vid ett tillfälle diskuterade vi om det var en massa "gubbar" under typerna, vi velade fram och tillbaka och kunde inte bestämma oss för om det var människor under typerna eller inte. Till slut fick vi svaret på frågan när flera hundra kineser hoppade upp ur typerna och vinkade...

Inga kommentarer: