onsdag 13 augusti 2008

Prylar

Vi lever i ett konsumtionssamhälle vilket märks inte allra minst på baby och barnmarknaden. Idag är många småbarnsföräldrar välutbildade och har välbetalda arbeten vilket i sin tur gör att de handlar mer. Det finns otroligt mycket på marknaden, mycket som man bara vill ha inte för att det egentligen behövs utan för att man vill ha och för att det är snyggt. Vissa saker behöver man och alla saker finns i flera prisklasser och bara för att det är dyrt behöver det ju inte vara bäst. I vilket fall som helst behöver vi snart en ny bilstol till lillebror och jag har hittat en jag vill ha. Nu är det faktiskt just den vi tänker att köpa men i en väldigt speciell färg, min favorit. Givetvis går den ju att få flera hundra kronor billigare om man inte bryr sig om färgen men drömma kan man ju alltid.
Postar lite bilder på fina saker:

Bilstolen i den färgen jag VILL ha


Åkpåse som jag VILL att lillebror ska ha till vintern

Boken om mig som jag VILL att lillebror ska ha

Sittdyna som passar till vagnen. Jag syr mina egna, mycket finare!

Inga kommentarer: