fredag 30 maj 2008

En toppendag på gården


Idag har verkligen varit en toppendag! Under förmiddagen var vi ute på gården och lekte tillsammans med en väninnas två töser på dryga 3 och 1,5 år. Storebror kommer väldigt bra överrens med båda töserna, speciellt treåringen.

Efter trehjulings/bobbycar race och sandlådegrävning med tillhörande bilkörning åt vi lunch på våra fina utemöbler. Det är verkligen guld värt att ha dörr direkt ut på gården! Efter lunchen fick barnen leka lite till och när vi till slut packat ihop alla barnen och alla saker var klockan drygt 13.

En kortare promenad för att köpa sandaler till storebror, töserna somnade och grabbarna var vakna! Efter ännu en kort promenad för att köpa bebispresent sov töserna fortfarande och grabbarna var vakna. Efter ytterligare en kort promenad var det bara lillebror som var vaken. En iskaffe i halvskugga senare var töserna vakna och bara storebror som sov. Efter fikat gick vi åt var sitt håll. Jag med två sovande grabbar och hon med två vakna töser.

Väl hemma fick jag ändå en lugn stund för mig själv, det behövs verkligen. Jag uppskattar dessa stunder för mig själv jättemycket och behöver dem för att fungera bra.

Inga kommentarer: