måndag 19 maj 2008

Öppna förskolan

På måndagar är storebror hemma och då går vi oftast till öppna förskolan. Allt för att storebror ska få leka mer eller mindre obehindrat. Till mammans stora förskräckelse är storebror en riktigt vild kille just nu. På öppna förskolan är barnen oftast runt 1,5 år och leker inte med varandra och kan heller inte prata så mycket. Storebror är snart 2,5 år och kommunicerar jättebra med ord och leker gärna med sina kamrater. Tyvärr blir det oftast så att han kör över de stackars 1,5 åringarna och knuffas och slåss, vilket i sin tur gör att mamman måste springa benen av sig för att förhindra större tillbud. Lyckligtvis finns där ett par underbara förskolepedagoger som hjälper till på alla sätt och vis! Tack för att ni finns, R & B, ni är verkligen underbara!

Idag har vi ändå haft det riktigt trevligt utan några större tillbud. Storebror har varit jätteduktig och lekt fint med barnen. Förutom på slutet då storebror inte kunde hålla sina impulser längre.

Nu sover både storebror och lillebror, det är därför jag kan sitta här!

Som mamma tänker man ofta inte så mycket på sig själv utan barnen går alltid i första hand, men i helgen har jag tänkt på mig själv! Jag hade klädparty och beställde bara till mig själv, ibland får man faktiskt unna sig att bara tänka på sig själv!

Inga kommentarer: