fredag 23 maj 2008

Blod, svett och tårar

Ja, det var verkligen blod svett och tårar. Först kom blodet, sen tårarna och sist svettet (eller något omvänd ordning). Storebror var hjälpsam och skulle peta in nappen på lillebror men blev lite för hårdhänt och lillebror började gråta. Jag började trösta lillebror och då fick storebror ett ryck och slog ner handen i lillebrors ansikte och nöp honom så att han började blöda. Lillebror började gallskrika och jag fick spänna fast storebror, som började vråla, i vagnen, upp med lillebror som gallskrek (inne på panduro). Han skrek och skrek, storebror var inte långt efter, en riktig konsert av barnskrik. Jag trodde aldrig lillebror skulle sluta. Till slut lugnade han ner sig och jag kunde sätta honom i sjalen där han slutligen somnade. Vilken pärs, tur att jag hade sällskap...

Inga kommentarer: