torsdag 29 maj 2008

Vänner från förr

Ibland undrar man hur det gick för vännerna från förr. Jag hade en vän, en mycket god vän, min allra bästa vän någonsin. Hon dog i en tragisk bilolycka för ca 6 år sedan. Hon efterlämnade en son på 3 år som också är min gudson. Hennes mamma fick vårdnaden om pojken och flyttade till en stad som ligger ganska långt härifrån, vilket i sin tur gjorde att jag inte kunde träffa honom så mkt. Nu har vi tappat kontakten och har inte hört av varandra på ca 2 år.

Idag träffade jag hennes andra dotter som idag är 16 år. Hon berättade att hennes mamma hade dött i en hjärnblödning. Det gjorde verkligen ont i hjärtat på mig. Nu bor hennes yngsta dotter och yngsta son faktiskt ett stenkast från mig vilket är jätteroligt, kanske vi kan hålla kontakten.

Vad som är lite tråkigt är att min gudson numera bor hos sin pappa och jag kommer förmodligen aldrig mer att få träffa honom.

Inga kommentarer: