torsdag 5 maj 2011

Äntligen är hon här!

Tisdagen den 3 maj kl 17.47 föddes vår underbara lilla dotter och lillasyster, inte en dag för sent enligt mitt tycke! 3360g tung och 50cm lång.

Jag ska inte dra hela förlossningen nu för jag behöver lite mer kött på benen för att kunna återge den på ett bra sätt. Men för att göra en lång historia kort så i måndags hade jag tid på antenatalen för en kontroll hos läkaren. Det togs en ctg-kurva som såg jättefin ut och läkaren gjorde ett ultraljud som visade att hon hade det bra. Men eftersom jag haft så ont av foglossningar och diverse andra graviditetssymptom under den senare delen av graviditeten bad jag läkaren om en tid för igångsättning.

Tisdagen den 3 maj kl 7.30 skulle jag infinna mig på normalförlossningen för en induktion/igångsättning och på den vägen är det och mer än så tänker jag inte skriva om förlossningen idag.

Inga kommentarer: