lördag 11 december 2010

Barnprylmarknad

Jag och Vidar åkte iväg till Tussilago barnprylmarknad i majorna där vi mötte upp Anna som gjorde oss sällskap. Vi kom ju dit några timmar efter de hade öppnat så det bästa var redan borta men lite hittade jag allt ändå.

Vidar var jätteduktig och gick omkring och tittade på kläder och lekte med leksakerna som såldes. Inte ett ljud av missnöje och jag är så stolt över honom. Jag åkte dit med honom på vinst och förlust och det gick riktigt bra mycket tack vare att vi hade sällskap av Anna som kunde hålla ett öga på honom medans jag stod i kö för att betala.

Det blev några rosa saker till bebisflickan i magen och jag är nöjd med dagens fynd.

Efteråt tog vi oss till ett fik som hade jättegod latte och Vidar fick ett stort glas färskpressad apelsinjuice och en "negerboll". Han verkade njuta av att bara vara tillsammans med mig.

Eftersom Vidar helst går själv hade vi ingen vagn med oss och det gick över förväntan bra. Dock blev han lite trött fram emot eftermiddagen och slumrade till på spårvagnen på väg hem men väl ute i den friska luften piggnade han till igen.

Vi mellanlandade hemma en stund innan vi gick för att hämta Axel hos farbror Magnus och på det stora hela har dagen varit kanon om det inte hade varit för att jag har så förbannat ont i ryggen.

Inga kommentarer: