fredag 3 april 2009

Fyra år av saknad

Igår var det fyra år sedan mamma dog men en del av mig har svårt att förstå och acceptera. Varför just du? Saknaden går inte att uttrycka i ord. Min kära lilla mamma. Jag hoppas att hon från där hon är nu ändå kan se hur vi har det, se sina barnbarn växa och utvecklas.

Igår tog jag med mig Vidar till graven och planterade lite påskliljor. Jag blir så ledsen varje gång jag kommer till graven eftersom det inte finns någon riktig gravsten ännu. Senare under dagen ringde jag min bror Mikael och vi pratade om att öppna ett konto där vi kunde sätta in en summa varje månad och spara ihop till en gravsten.

Vi hade dessutom sällskap av Emelie och Evelina och besökte även Birgits och Håkans grav.

Efteråt följde vi med Emelie och Evelina hem på lunch och kaffe. Det var väldigt länge sedan jag var i området där jag växte upp och jag fick mig en rejäl nostalgitripp. Tack Emelie för en trevlig dag!

Mammas grav med de fina blommorna

Älskade mamma!

Birgit och Håkan

Bergsjöskolan

Inga kommentarer: