lördag 11 april 2009

Bloggsvacka

Har kommit in i en bloggsvacka, det är inte det att jag inte kommer på något att skriva, jag har massor av inlägg kvar i bakfickan. Men jag orkar bara inte sätta mig ner att skriva på kvällarna, då undrar ni väl varför jag skriver detta inlägg, ja, det kan man ju undra.

I vilket fall som helst så har jag idag varit gräsänka med två barn varav ett halvsjukt och ett helvilt på gränsen till monster. Ni vet nog hur jag syftar till killarna.

Axel fick i veckan ett stort påskägg innehållande massor av godis av vår gårdsmormor, inte nog med påskägget så fick han en godispåse också. I morse fick han iaf påskägget, efter att ha ätit några dumlekolor och en ask med "söta björnar" var han hyperspeedad och sprang runt och bara lät. Tror ni att jag blev tokig?!

Lunch åt vi enklast möjliga på gyllene M:et. Efteråt gick vi till en lekplats där Axel fick springa av sig. Vidar satt i sandlådan och passade på att lägga en nr 2 som gick igenom både blöja och byxa, bara att byta. En trött kille kördes runt i vagnen tills han somnade gott. Då passade jag och Axel på att gå iväg och köpa varsin glass och en latte till mamma. Glassarna åt vi i ganska så lugn och ro på gården. Axel blev något speedad av glassen också.

Senare efter att Vidar hade vaknat gick vi in och städade lite, golvet i köket fick sig en genomkörare.

Middag blev också mkt enkelt, pannkakor, men huvudsaken var att Axel åt i alla fall.

Senare under kvällen kom Axel med följande kommentar "Mamma, vi har gjort massor av saker idag!" Det kändes ganska skönt att höra att han tyckte det.

Nattningen gick väldigt bra med båda kidsen. Axel klämde i med att säga till mig "Mamma, jag älskar dig!" när jag lade honom, det värmde i hjärtat kan jag säga. Särskillt eftersom jag ganska tidigt på dagen började längta efter att det skulle bli kväll så att barnen skulle sova.

Vidar har mått alldeles prima idag, hoppas på att han får förbli sådan! Men vågar inte riktigt tro det så jag räknar med sanering om ett tag...

Postar några bilder på mina tomtar från en av de tidiga fina dagarna i april:

Inga kommentarer: