torsdag 6 november 2008

Kläd & leksaksbytarkväll på Öppna förskolan

Idag har jag och barnen varit på kläd & leksaksbytarkväll på öppna förskolan. Det är lite roligt samtidigt som kläder och leksaker blir återanvända.

Jag hade med mig en blandad kompott på storlekar på kläderna allt från stl 68-104 men det mesta var i stl 68-80. Det fanns mest kläder i stl 50-62 och där har vi ju inget att hämta men även en hel del i stl 80 och det kan ju Vidar fortfarande ha.
.
På leksaksfronten var det mest bebisleksaker och det var vad jag själv hade med mig. Vidar fick några nygamla retro skallror i olika format och även några fina leksaker från Brio.

Men sådana här tillfällen gör ju folk smått galna. Det var några som till och med tjuvstartade och började roffa åt sig långt innan det var dags att börja. En av pedagogerna hade siktat in sig på ett par jeans i stl 92 som jag hade med mig, de blev fort bortrövade av "tjuvstartarna". Sen var det ett par som var där (mamma och pappa) som den ena roffade åt sig leksaker och den andre roffade åt sig kläder. Lite lågt kanske men det är djungelns lag som gäller vid sådana här tillfällen. Jag gick miste om en scarf jag hade siktat in mig på men fick en fin skjorta till Vidar.
.
Skorna är inte till killarna om ni trodde det!
.
Förlust till mig, -23. Leksaker: hade med mig 14 och fick 5 med mig hem, 9 leksaker back. Men vad gör det egentligen så mkt som de har. Kläder: hade med mig 22 och fick med mig 8 hem, en förlust på 14 plagg. Men de flesta var för små och roligt att de kunde komma till användning.

Inga kommentarer: