tisdag 11 november 2008

Dumma fabon!

Igår när vi skulle ta spårvagnen hem från dagis fick Axel gå på spårvagnen först i vanlig ordning jag drar vagnen efter oss som vanligt. Men så kommer det en pappa med ett barn i en enkel vagn och bokstavligen tränger sig före, drar in sin vagn mot spårvagnen så ena hjulet på vår vagn fastnar mellan hans båda.
.
Jag säger till honom att "Nu håller du ju på att tränga dig före!" han menar på att han har minsann väntat på spårvagnen i 15 minuter. Jag säger till honom att "kan du inte välja en annan ingång, jag kan inte komma på någon annanstans än här men det kan du med din lilla vagn."
.
Men han ville inte höra på det örat och jag orkade inte bråka med honom så jag gick upp på spårvagnen och lyfte av Axel och satte honom på bänken och sade "Den dumma farbrorn trängde sig före oss, så vi kunde inte komma på spårvagnen med vår stora vagn. Vi får ta nästa spårvagn i stället." Sen dess har Axel pratat om "den dumma farbrorn"

Inga kommentarer: