onsdag 24 mars 2010

Murphy på besök

Idag har verkligen Murphys lag härskat här hemma, det började när jag kom ner till tvättstugan. Dörren till torkskåpet satt inte på torkskåpet utan stod i ett hörn inne i tvättstugan, jag som är beroende av torkskåpet för att få alla kläderna torra!
.
Sen var det dags för Vidar att åka till förskolan, det gick ju i och för sig ganska smidigt men vi kom iväg alldeles för sent. Men det må vara hänt.
.
När jag sedan kom hem var det dags att hänga lite tvätt som faktiskt var färdig. Det första jag upptäcker är att Axel stoppat något i en av byxfickorna och det är fullt med geggamoja i fickan på byxan. Jag drar mig till minnes att han i helgen sprungit iväg med salta pinnar och det är nog de som geggat ihop sig i fickan. Som tur är klarar de flesta kläderna sig från geggamojjan.
.
Jag väntar samtal från bvc 8.50, ett samtal som jag beställde igår, så jag går in för att ta emot samtalet. När jag kommer in säger Jesper att "de ringde från bvc men jag hade ingen aning vad du ville dem, så de sa att de tar bort dig från kön". Typiskt att de ska ringa i förtid, vi missade Vidars bvc-tid igår så jag hade tänkt att beställa en ny men nu skiter jag i det.
.
Och som det inte vore nog så ser det ut som "hej kom och hjälp mig" här hemma, disk, skräp och leksaker överallt så det är väl bara att ta itu med oredan.
.
Väntar med spänning på vad resten av dagen har att erbjuda...

Inga kommentarer: