lördag 30 januari 2010

Gräsänka i tolv minusgrader

Idag har jag varit ensam med killarna, Jesper har varit i helsingborg sen igår kväll. På morgonen när jag kollade termometern visade den hela -12 grader, bara att hålla sig inne största delen av dagen med andra ord.

Iväg för att köpa lördagsgodis gick vi i alla fall, när vi var på väg ut så säger Axel att han vill hälsa på Britt, att han ville vara där själv. Så jag ringde för att fråga om hon skulle vara hemma och om Axel fick komma på besök, det ville hon. När vi väl kom upp ville han inte vara där ensam först men vi lockade honom så till slut gick det. Jag och Vidar gick iväg och köpte lördagsgodis, använde även en rabattkupong på lindex och köpte en rutig skaljacka i turkost som han får ha som extra jacka.

Sen gick jag och Vidar upp till Britt där vi bjöds på kaffe och saft. Vi var där en stund för att sedan förflytta oss hem till oss. Britt stannade en stund hos oss när jag tog Vidar ut i vagnen så att han skulle somna, det gick på nolltid.

Tack Britt för att du var med oss idag, det tyckte vi om!

Inga kommentarer: