lördag 16 januari 2010

Barnkalas

Idag har vi haft kalas. Eftersom Vidar var lite varm igår morse så avvaktade jag med att göra smörgåstårtor, tårta och kärleksmums. Vidar hade bara lite feber på morgonen igår och jag antar att det nog är tänderna som spökar. Han har varit helt feberfri och precis som vanligt idag.

I vilket fall som helst så var ju Jesper på kurs på förmiddagen, vilket innebar att jag var ensam med barnen från ca 8.30 till strax innan 13.00,kalaset började kl 14.00. Så idag drog jag på mig "supermom"-dräkten och gjorde 2 smörgåstårtor, en ormtårta, en plåt kärleksmums, handlade och tog hand om 2 stökiga småkillar alldeles själv under ca 3h. Jag är ganska trött men ändå väldigt nöjd med mig själv för det gick över förväntan bra. Den enda fadäsen att tala om var när Axel skulle "städa" han fick tag i en flaska rengöringsmedel och gick loss först på toaletten och "städade" sen gick han loss i sitt rum och sen i allrummet där tv:n fick sig en dusch... men det slutade ganska bra ändå.

På kalaset var det 8 "stora" barn och 3 småbarn (-2år) och de röjde loss ganska ordentligt i barnens rum. Axels rum såg ut som ett bomnedslag när alla gästerna hade gått hem. Så här i efterhand så känns det skönt att det är ett helt år till nästa kalas... fast Vidar kommer också få ett barnkalas om än i lite mindre skala.

Bea & Axel äter korv med bröd...

några av de andra barnen

Ormtårtan anno 2010

Inga kommentarer: