fredag 20 februari 2009

Frukost i lugn och ro

Idag vaknade jag runt halv sju av att Vidar ropade och var hungrig, så det var bara att knata upp och göra välling. När han druckit färdigt fick han nya kläder och ny blöja och först efter det fick jag sätta på mig kläder och när jag väl är färdig har han gjort nr2, bara att byta igen, även kläder. Vet inte riktigt vad klockan är vid det här laget men det var ett tag sen jag gick upp och magen skriker.
.
Påbörjar min frukost men kommer inte långt innan det är något annat som måste göras. Strax innan åtta ska Jesper ta Axel till dagis och ber om hjälp med påklädning.
.
Kaffet är kallt och mjölken varm, fyller på mer kaffe. Tömmer mjölkglaset och hämtar mjölk i kylen, fyller på mjölkglaset med vad jag tror är mjölk, men det var yoghurt. Tur att jag hällde i glaset först och inte i kaffet.
.
Nu är klockan kvart över åtta och jag har precis ätit färdigt min frukost, i lugn och ro?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är mornarna underbara i all kaos :-) själv dricker jag ofta kallt kaffe för att man gör så mkt annat innan man ens får satt sig ned för att få en lugn stund med morgontidningen. Det ska bli skönt att börja jobba ;-)
Kram från godmoder

tokboll sa...

Jo, man hinner inte dricka kaffet ens fisljummet. Tidningen har jag inte hunnit läsa i lugn o ro på länge, länge nu ;-) Håller med

Anonym sa...

Haha du är för söt!!! Är det som väntar mig nu haha ?????

Kram på dig!