tisdag 10 juli 2012

Dyngsur

Idag åkte jag och Idun till finaste Linnéa och hennes dotter Annie, vi har inte setts på evigheter så det var jätteroligt att återförenas igen. Axel och Vidar åkte till sommarstugan med pappa, där de ska vara till på torsdag.

Jag tänkte att det skulle vara bra om Idun kunde sova under bussresan ut till Linnéa så vi tog en sväng på stan innan vi satte oss på bussen. Jag behöver lite nya dricksglas i mindre modell som barnen kan dricka ur. På Åhléns blev jag tipsad om Eva Solos kemiglas som tydligen ska gå att tappas i golvet utan att de går sönder och de ser nästan precis ut som Iittala kartio glasen som jag redan har. Egentligen tänkte jag köpa fler mindre kartio-glas men kemiglasen verkar bättre och är precis sådana jag vill ha. Dock fanns inte dessa glas i någon av butikerna som jag besökte men Idun somnade åtminstone.

Vi satte oss på bussen och när vi kommit ungefär halvvägs öppnade himlen sig och regnet öste ner, det regnade fortfarande jättemycket när vi klev av bussen och trots att jag hade både regnjacka och paraply blev jag blöt inpå bara skinnet.

Linnéa bjöd på både lunch och middag och Idun åt riktigt bra, trots den improviserade barnstolen som bestod av en vanlig stol med ett flak öl på sitsen, som Idun fick sitta på, och en scarf knuten runt Iduns mage och ryggstödet. Annie och Idun lekte tillsammans ett tag trots drygt tre års åldersskillnad.

Vi hade en jättemysig dag trots att det var väldigt blött och vi fick vara inomhus. Hem åkte vi mycket senare än vanligt och var inte hemma förrän halv sju.

Eva Solo - dricksglas

Inga kommentarer: