lördag 15 oktober 2011

125cm!

Axel slutar inte växa... nu är han 125cm fast om min mätning stämmer återstår att se, nästa vecka är det dags för Axels avslutande besök på bvc, alltså hans allra sista besök. Då blir det vägning, mätning och vaccination, vi har förberett honom på att han ska få sprutor. När jag berättade om vaccinationen blev han först otröstlig och grät i 15 minuter, inte ens löfte om att få en valfri leksak gjorde honom på bättre humör. Däremot löfte om glass resulterade i att han slutade gråta och frågade:

"Hur många får jag?"

"Du kan få hur många du vill!"

"Då vill jag ha lika många sprutor som jag är gammal"

"Nä, så många sprutor behöver du inte men du kan få så mycket glass du orkar!"

"Då vill jag ha 5 paket."

"Ja, det går bra fast vi kan inte köpa allihop samtidigt för de ryms inte i frysen."

"Ok, vi kan köpa först en, sen när de är slut kan vi köpa en till, Ja, så kan vi göra!"

"Det blir bra."

Inga kommentarer: