lördag 13 november 2010

Bushuset!

Idag var hela familjen på bushuset tillsammans med farbror Magnus (Axels gudfar och Jespers bästa vän) och hans son Melvin. Melvin skulle haft 4 års kalas men de andra gästerna var sjuka så vi bestämde att åtminstone åka till bushuset med barnen så att de fick busa och leka av sig lite.

Det var faktiskt första gången jag var med på något lekland, Axel och Vidar har varit med pappa tidigare men jag har inte varit med. Det var rätt tjockt med folk men rätt ok ändå. Ljudnivån var väl inte riktigt i min smak men ungarna hade kul i alla fall.

Vidar ville till en början ha med mig överallt så jag klättrade omkring bland klätterställningarna, bollarna och rutchkanorna och kände mig som en jätte. Ungefär lika smidig som ett kassaskåp, med begynnande mage och foglossningar som heter duga. Jag åkte rutchkanan med Vidar en gång och han tyckte det var jätteskojigt och ville åka igen men när vi väl kom upp ville han inte åka mer, skräckblandad förtjusning!

Efter ett tag blev det för mycket för mig så influensasjuka pappa fick ta över och även han och Vidar åkte rutchkanan en gång. Sen satt vi vuxna och vilade medans ungarna sprang omkring själva. Axel tog hand om Vidar och hjälpte honom när han behövde, Vidar vågade inte åka rutchkanan själv så Axel tog honom i knät och åkte med honom flera gånger! Farbror Magnus lyckades filma så här kommer ett litet klipp:

Inga kommentarer: