fredag 21 maj 2010

Gräsänka

Igår drog maken min iväg till stockholm med en matthandlare till skurk för att se på en Accept spelning således blev jag ensam med barnen och gräsänka för ett dygn.
.
Vanligtvis brukar det gå bra med det hade varit konstigt om det inte någon gång inträffar fadäser som man absolut inte behöver just för tillfället, ensam och allt.
.
Igår när jag hade hämtat Vidar med cykel och cykelvagn, upptäckte jag i höjd med götaplatsen att det lät konstigt, "schwof, schwof, schwof" och ljudet liksom följde efter mig. Men jag tänkte inte så mycket på det förrän vi kom fram till Schillerska gymnasiet då jag vände mig om och såg att det var punktering på ena hjulet på cykelvagnen. Så det var bara att stanna till, ringa Axels förskola och säga att vi blev försenade.
.
Vi åkte tillbaka hem och lämnade av cykeln och cykelvagnen, tog loss hjulen och tog med oss det punkterade däcket på sulkyn. Gick vidare till cykelverkstaden som ligger på gatan och lämnade in hjulet och övertalade mannen i verkstaden att fixa det med en gång. Vidare till Axels förskola hämta upp honom och när vi väl kom ut hade det börjat regna och inget skydd till mig hade jag heller.
.
Vi fick hämtat upp det lagade hjulet och kom hem någorlunda vid gott mod allihop, vid det här laget hade klockan hunnit bli halv sex!
.
Allt slutade bra trots allt och det kunde ha varit värre.

Inga kommentarer: