lördag 7 juli 2012

Playdate

Idag hade vi playdate med finaste Kajsa och hennes två barn Wilmer (som är jämngammal med Vidar) och Matilda (som är jämngammal med Idun).

Till lunch gräddade jag amerikanska pannkakor och precis när alla pannkakorna var färdiga trillade Kajsa och barnen in. Pannkakorna verkade gå hem hos nästan alla.

Jag hade lovat Axel och Vidar att vi skulle köpa lördagsgodis efter lunchen och det var precis vad vi gjorde, godispåsarna fick följa med till lekplatsen där vi hängde ett tag. Kameran hade jag givetvis med mig men de enda bilderna som blev bra var några på Matilda.

Barnen var jätteduktiga och gick hela vägen hemifrån oss till godisaffären, en promenad på närmare 30 minuter i barnstegstakt, och hela vägen tillbaka senare.

 Axel gillar att gunga, men har inte riktigt lärt sig att gunga själv ännu, jag tror att han är för lat...

 Axel och Wilmer leker pirater...

 ...och lyckas faktiskt samsas om rodret!

 Idun kollar läget

 Idun börjar få lite långt hår i nacken, kolla in korkskruven till höger...

 Småtjejerna på upptäcktsfärd

 En av dagens absolut bästa bilder - finaste Matilda!

Vidar, Idun och rutchkanan

Inga kommentarer: