söndag 22 juli 2012

Barnfritt

I fredags förmiddag lämnade mina barn mig för en helg med pappa. Min fullständigt barnfria helg på över 2 år, underbart men ändå lite jobbigt.

Fredagen gick åt att plocka undan och städa, jag hann även med en liten rea-runda på stan innan underbara Malin kom för en kombinerad sushi/tv-spelskväll. Vi köpte med oss lite gott hem och tidigare under dagen hade jag varit på systemet och botaniserat bland de olika ciderdryckerna, det blev lite snudd på "cider-provning" senare under kvällen.

Vi gjorde sushi, min underbart goda sushi, som blev lika god som alltid. Spelade tv-spel långt in på natten och Malin, som övernattade, fick ta min säng och jag tog Vidars säng. Jag sov som en prinsessa!

Frukost i lugn och ro med trevligt sällskap var inte igår direkt. Jag är inte bortskämd med att kunna ta det lugnt och bara tänka p mig själv utan att ha en tid att passa men fram emot eftermiddagen blev det lite väl lugnt och saknaden av barnen slog till som en blixt från klar himmel! Men så underbart att få sakna sina barn, i stället för att gå omkring och önska lite lugn och ro! Middag blev japansk köpemat, jag orkade inte ställa mig och laga middag till bara mig själv, underbart gott. Jag fick gjort en hel del under lördagen, sånt som jag inte kan göra med barnen springandes runt benen, det kändes skönt.

Söndagen tillbringades med att rensa upp, sortera och slänga massa skit som inte används men det var svårt att inte tänka på barnen, på hur mycket jag saknade och längtade efter dem. Även om det var jobbigt att sakna och längta efter dem så var det ändå skönt att få känna den känslan, för första gången!

Vid femtiden hämtade jag barnen och jag fick en lång gosig kram av Axel när jag kom, Vidar visade en massa grejer och Idun ville bli upplyft, slog armarna om min hals och kurade ihop sig i min famn både länge och väl. Mina älskade ungar!


Inga kommentarer: