måndag 16 juli 2012

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra...

...heter boken som jag precis läst. Det är lite skrämmande, nästan som att jag varit blind. Klockrena beskrivningar. Hur ska jag lära mig själv att ta för mig? Men framför allt hur ska jag kunna lära min dotter? Jag känner att jag påbörjat en resa, en resa som nog kommer att vara lite brokig, en resa som påbörjades i samband med separationen. Jag har fått många aha-upplevelser de senaste månaderna, om mig själv, mitt liv och hur jag vill vara och inte vara. Jag har börjat läsa böcker igen, jag har redan avverkat ett flertal och fler lär det bli och med allra största säkerhet böcker i stil med den här!

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
(bild lånad från adlibris.se)

Inga kommentarer: