fredag 11 september 2009

Kompgitarr

Jag har fått ärva min mammas gamla gitarr och vill lära mig att spela kompgitarr. Har fått lite hjälp med att stämma den av en av mina kära systersöner, jag har också fått hjälp av vår pedagog på ÖF med några enkla ackord. Men jag får inte till det när jag ska slå på strängarna, det blir ingen kontinuitet och det känns helt bakvänt på något sätt. Jag antar att det ger sig med tillräckligt med övning men sen ett tag tillbaka har det kännts helt hopplöst och jag vet inte hur jag ska gå vidare. Jag har googlat lite på gitarrkurser här i staden men det är ju ganska dyrt tyvärr. Jag får väl fortsätta att öva lite på egen hand ett tag till.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Hoppas du hittar en bra billig kurs :-)

MB73 sa...

Jag kan lära dej gratis...om vi bara hittar lite tid! Har spelat gitarr under mellan & högstadiet, men det var ett tag sedan jag hade framme min...KRAM Malin!

tokboll sa...

Jasså, du lirar gitarr, det visste jag inte! Det var värst! Du får gärna lära mig! Jag kommer att ha ganska mkt tid framöver men man måste ha någon stans att vara oxå ;)