måndag 14 september 2009

Hämtning på dagis...

Vi har ju införskaffat en cykelvagn för att kunna hämta och lämna båda barnen på cykel, cykelvagnen är tvåsitsig och att lämna två barn med en cykelstol hade ju inte gått. Jag är inte helt nöjd med vagnen men den duger, än så länge.

Jesper brukar lämna och ibland ber jag honom att ta med sig cykelvagnen till jobbet eftersom jag ändå brukar hämta Axel sist och då klarar vi oss med barnvagnen. Idag hade han dock tagit med sig vagnen utan att jag bett honom om det så jag hade ingen aning om att han hade tagit den med sig.

Ibland cyklar jag till Vidars förskola med cykelstolen och hämtar honom och cykelvagnen. Idag hade jag inte cykelstolen med mig. När jag nästan var framme vid Vidars förskola ringer Jesper och berättar att han tagit med sig cykelvagnen till jobbet och hade glömt berätta det för mig. Det var bara för mig att vända om och cykla hem för att hämta cykelstolen. Det blev lite stressigt och svettigt men det gick bra ändå.

Så idag har jag cyklat många kilometer, till och från Krokslätt och sen till och från Vidars förskola två gånger!




Inga kommentarer: