tisdag 1 juni 2010

Dagens uppgift

Idag hade jag ett möte kl 11 i sisjöns industriområde. Jag hittade en buss som gick lite sådär tidsmässigt och jag hade att välja mellan att vara framme 34 minuter innan eller 4 minuter innan, jag valde det första alternativet. Detta var nog bra för min anslutningsbuss var försenad så jag missade bussen som skulle ta mig in på industriområdet.

Efter att ha kollat tidtabellen och sett att det bara skulle ta 5 minuter för bussen jag skulle åkt med att ta sig till min hållplats bestämde jag mig för att gå den biten. Det var bara ett problem, jag hade ingen aning om var jag befann mig eller vilket håll jag skulle gå. Som tur var låg det en Chilli-butik en bit bort och jag gick in och frågade, expediten hade ingen aning men hon gick in på eniro.se och kollade upp vägen för mig. Tusen tack!

Det var ändå en bit bort så jag traskade på, i mina nya ballerinaskor som för övrigt gav mig blödande skoskav vilket inte var särskillt skönt. Men fram kom jag och i tid dessutom trots blödande hälar och knasig kompensationsgång. Just när jag kom fram så stannar dessutom bussen som skulle vara framme 4 minuter i och jag tänkte tyst för mig själv att jag kanske skulle väntat på den, då hade jag åtminstone sluppit skoskav.

Inga kommentarer: