onsdag 17 december 2008

Människoätande hundar

Axel tycker att hundar är både söta och skräckinjagande. När vi skulle hem till Alexandra och Benjamin på fotosession berättade jag för Axel att de har en liten hund som heter Alice, varpå Axel utbrister "Hon får inte äta upp mig!" Jag sade då till honom att Alice är bara en liten hund, hon kan inte äta upp dig. Hon är liten som en katt ungefär.


När vi väl var där ville självklart lilla Alice hälsa på Axel och slicka/pussa honom i ansiktet. Axel blev ju jätterädd och skrek i högan sky. "Mamma, mamma, hjälp hon äter upp mig!"

Stackars lilla Alice blev förpassad till källaren under nästan hela resten av vårt besök.

När vi satt på spårvagnen hem konstaterade Axel att "Alice försökte äta upp mig hela tiden". Stackars lilla Alice som bara ville hälsa blir beskylld för att försöka äta upp Axel. Jag har ingen aning om vad han har fått att hundar ska äta upp honom ifrån.

Nu är jag inte säker på vad det är för ras men postar en bild på en hund som påminner om Alice.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Alice är en Jack Russel. :-)
Lycka till med klapparna. Jag har bara en kvar!
Kram från Godmodern

tokboll sa...

Hur vet du vad Alice är av för hundras? Det är inte Alice på bilden ;-)

Anonym sa...

Men du sa att den liknade.... En liknande kan även vara en Parson Russel ;-)

tokboll sa...

Nu har jag kollat upp det, Alice är en Parson Russel :)

Anonym sa...

Hihi* där ser du... jag hade rätt ;-)