söndag 24 juni 2012

Flyttstök

Nu börjar det dra ihop sig, om en dryg vecka får Jesper nycklarna till sin nya lägenhet och vi håller så smått på att packa. Det är mycket att tänka på, många saker att dela upp - köksprylar, tavlor, bilder, handdukar, sängkläder, lampor, elektronik, böcker och barnens leksaker. En del saker har vi redan gjort upp om, vissa saker vill jag ha men inte han, vissa saker vill han ha men inte jag och det känns som vi är ganska överens om vem som ska ha vad. 

Jag får behålla i princip alla möbler vilket för med sig både fördelar men även nackdelar, eller det är väl egentligen ingen nackdel i sig men det hade varit rätt skönt att få börja om helt på nytt, men eftersom jag kommer att bo kvar i det som var vårt gemensamma hem så gör det inte så mycket just nu. Jag kommer att förnya mitt hem allt eftersom, det är ingen brådska och det är bra för då kan jag fundera på hur jag verkligen vill ha det!

Så under de närmsta två veckorna blir det en hel del packande och flyttstök men det blir skönt när det är över!