onsdag 23 maj 2012

Förändringar

Vi hade knappt någon vår och nu har vi sommarvärme, helt underbart även om jag inte riktigt hunnit vänja mig vid värmen ännu. Men skönt är det i vilket fall.

Något annat som är skönt är att jag kan göra förändringar med mig själv och här hemma för min egen skull utan att behöva tänka på hur andra vill ha det eller tycker. Helgen tillbringades med att skruva ihop diverse Ikea-möbler ett steg mot mitt nya liv.

Igår hade jag ordnat barnvakt åt Idun så jag kunde gå och klippa mig, jag har haft långt hår sen jag blev gravid med Axel men har aldrig riktigt trivts med det, så igår åkte det mesta av. Jag gav frisören mer eller mindre fria tyglar och jag är mycket nöjd med resultatet. Detta är mer JAG, och en bra start på vägen mot att hitta tillbaka till mig själv! Jag har redan bokat nästa klipptid!

Inga kommentarer: