fredag 14 maj 2010

Ute på vift

Idag har jag varit ute på vift med me&i-kläderna, idag bar det iväg till min goda vän Alexandra och hennes familj. De bor i ett jättefint litet hus med en jättefin liten trädgård med massor av plats för barnen att springa omkring och leka.

En trevlig liten tillställning med korvgrillning, hembakad kladdkaka och gott kaffe och så klädvisning förstås! Det var ett trevligt gäng med barn mellan 4 månader och närmare 5 år och både mammor och pappor!

Innan visningen var jag tvungen att fixa en massa praktiska saker, eftersom vi har datorhaveri hade jag problem med att skriva ut orderformulär. Jag har inte skaffat excel till min laptop ännu men det löste sig med Jespers laptop. Ordersystemet behöver en ganska stor skärmupplösning som inte går att få på min laptop (minipc) men det löste jag genom att koppla in vår gamla skärm till laptopen. Så nu är det ingen kris på det planet i alla fall.

Att frakta kläderna är ett ständigt problem eftersom det är ganska mycket kläder. Jag har nog inte gjort likadant någon gång jag varit ute och visat kläderna och även idag blev det en annan variant. Dagens variant var vår stora resväska som fungerade perfekt för ändamålet, bästa alternativet hittills!

Inga kommentarer: