måndag 10 augusti 2009

Skållat troll

Idag har varit en lång dag och det känns som jag flängt runt som ett skållat troll.

Först lämnade jag Vidar på förskolan klockan nio, han var inte helt hundra pigg och näsan har börjat rinna igen, jag hoppas det beror på en begynnande kindtand som är på väg upp...

Vid tiotiden ringde en person på blocketannonsen jag har ute med leksaker. Och vi bestämde att träffas strax efter tolv vid Burgårdens gymnasium. Det blev en ryggsäck med leksaker att ta med sig.

Klockan elva var det dags att hämta Axel, först blev han jätteglad att jag kom och ville gå direkt. Sen fick han värsta frispelet och bara skrek rätt ut varvat med "JAAAAG VIIIIILL IIIINTEEE!" Så höll han på en kvart ungefär för det var så lång tid det tog från att jag hämtat honom från förskolan till att vi kom hem. Jag hade tagit med mig hans sparkcykel för han brukar gilla att sparka runt på den (det går dessutom snabbare att ta sig fram när han har den med sig). Men han var inte alls pigg på att sparkcykla så vi fick lämna den hemma och ta med oss ståbrädan i stället. Eftersom vagnen var på Vidars förskola fick jag bära ståbrädan, skötväskan och ryggsäcken med leksaker. Vi tog spårvagnen eftersom Axel inte orkade gå, där var det rätt lugnt.

På väg från hållplatsen till Vidars förskola ville han att jag skulle bära honom, jag försökte förklara för honom att jag kunde inte bära både honom, ståbrädan, ryggsäcken och skötväskan samtidigt men han ville inte lyssna på det örat. Som tur var så kom en gubbe/farbror fram och frågade Axel "Ska jag bära dig" Axel blev helt ställd och gömde sig bakom mig. Så vi kunde gå utan att han klagade. Tack snälla farbror!

På förskolan hälsade vi först på Axels gamla fröknar och kompisar, alla blev glada av att se honom men Axel blev lite blyg.

När vi skulle hämta Vidar var han rätt ledsen, han hade nog sett oss genom fönstret. Men efter lite välling blev det bättre. Vi skulle äta pannkakslunch på Spira tyckte Axel, jag var osäker på om de hade fått pannkakor ännu så jag tänkte vi skulle köpa men hittade inga. Gick mot konsum för att kolla, på vägen dit ligger gyllene M:et och då skulle han givetvis äta där. Skit samma tänkte jag...

Vi kom till Spira lagom till sångsamlingen men mina killar var inte så pigga på det utan lekte hellre med briotågen. Vid det här laget var klockan halv två och Vidar hade fortfarande inte sovit middag, behöver jag säga att han var något kinkig?

Strax efter två fick vi gå för Vidar måste sova, vi gick hem och jag lade Vidar i sängen OCH han somnade!

När han vaknat en timme senare gick vi upp till gårdsmormor Britt och hjälpte henne med den nyinköpta datorn. Sen var det dags för tvätt, middag och alla kvällsrutiner. Barnen kom i alla fall i säng runt halv åtta.

Trött, det är bara förnamnet och det kommer en likadan dag i mån. Håller tummarna för att barnen är mindre gnälliga...
Igår var det minsann andra miner!


Inga kommentarer: