fredag 7 augusti 2009

Klädfotografering

Idag bar det iväg till min vän Johanna som är fotograf. Hon skulle fota höstkollektionen för klädfirman som hon säljer kläder för och Vidar skulle vara modell.

Vi gick hemifrån strax efter åtta och tog en buss mot Mölnlycke, vi var hos Johanna i god tid och Vidar kunde leka lite innan.

Linnéa och Annie kom också, en av mina barndomsvänners dotter, Klara, var där med sin pappa, Pierre, dessutom kom en tjej som jag lärde känna när jag väntade Axel, hon har Alice som är jämngammal med Axel och en liten Alfred som inte är så liten längre. Det var lite andra barn där också.

Fotograferingen gick jättebra men drog ut lite på tiden eftersom vi startade lite senare än vi planerat vilket gjorde att vi inte hann tillbaka in till Vidars förskola. Det var ju inte någon idé att komma när barnen skulle sova. Så vi tar nya tag med inskolningen på måndag. Igår gick det för övrigt riktigt bra på inskolningen även om Vidar inte åt så mycket mat, men det brukar han ju inte göra heller.

Efter fotosessionen tog jag, Linnéa och barnen bussen in till stan och åt lunch, när vi ätit färdigt och gått en bit så stensomnade Vidar och Annie var inte långt efter. Det blev en islatte på stan sen var vi alldeles för trötta för att vara ute mer just för tillfället. Linnéa och Annie följde med oss hem så fick de busa hemma hos oss.
Vidar under inskolningen igår.

Inga kommentarer: