torsdag 15 januari 2009

Träning


Idag har jag gått drygt 18000 steg och som det inte vore nog har jag gjort premiär på MMA-passet. Om jag räknat rätt har jag inte tränat MMA sen hösten -06, alltså på hela 2 år.


Det var med blandade känslor jag drog på mig stridsmunderingen, för så kändes det faktiskt med alla skydd och träningskläder. Blandade känslor för att lämna barnen, för att slåss och ligga och brottas med svettiga människor, för att det var så längesedan jag tränade men väldigt roligt för jag har gått och varit sugen på träningen ett tag nu.


När jag drog på mig min rashguard så kunde jag fortfarande känna en svag lukt av svett som förmodligen aldrig går ur. Men å andra sidan så har den inte legat på hyllan utan suttit på min man, så det kanske inte är så konstigt att den luktar lite eftersom den har blivit använd hela tiden.


När jag kom in i träningshallen kunde jag inte känna igen ett endaste ansikte, förutom vår instruktör. Men en tjej fanns det i alla fall och det kändes skönt. Jag gick fram och presenterade mig, sen körde vi en hel del tillsammans under passet.


Även om jag är otroligt mör i kroppen kan jag inte säga annat än att det var riktigt roligt att träna igen. Trots en del smällar i skallen och brottning med 20-30kg tyngre motståndare så kändes det ganska bra. Den fetaste smällen fick jag nog ändå av tjejen, som det senare visade sig att hon tränat boxning sen hon var 12. Det var en hård smäll på käkbenet och i några sekunder dansade det stjärnor framför ögonen men jag kom snabbt med i gamet igen.


Inga skador men av erfarenhet vet jag att jag kommer ha en djävulsk träningsvärk i morgon som bara kommer att eskalera för att vara som värst på lördag!

2 kommentarer:

Alexander och mamma Mica sa...

va kul Maria att det gick så bra!! Vilken tuffing du är! Hoppas du kommer igång nu! kram!

tokboll sa...

Tack Mica, vi får väl se om jag kommer igång ordentligt ;) Kram