lördag 10 januari 2009

Barnkalas med ormbesök

Idag hade vi barnkalas för Axel, vi hade bjudit 9 barn varav 4 hade syskon. Vid sådana här tillfällen när man bjuder till kalas brukar jag alltid räkna med att några inte kan komma, denna gång var det 3 som inte kunde. Senare på dagen fick vi ett återbud, barnet i fråga hade kräkts 2 gånger och då sa jag att de skulle stanna hemma. Jag är livrädd för magsjukor.

Det kom alltså 5 barn med föräldrar, det blev lite lagom stojigt även om det var väldigt stimmigt stundtals.

Axels kompisar som kom var Melvin med mamma och pappa Magnus (som förövrigt är gudfar), Maja med mamma, Alfred med mamma, Jonathan med mamma och Zackarias med mamma.

Jag var ensam med båda killarna fram till klockan ett ungefär, kalaset började klockan två och jag är faktiskt själv förundrad över att jag lyckades förbereda allt helt på egen hand utan att bli det minsta stressad.

Länge gick jag och funderade på huruvida jag skulle göra en tårta eller inte, till slut bestämde jag mig för att göra en tårta. Jag fick ett recept på en tårta av Vidars gudmor för några dagar sedan och bestämde mig för att använda delar av det till dagens tårta. Jag är mycket nöjd med resultatet och dessutom blev mammorna imponerade, även maken min blev imponerad. Även den här gången blev det en liten tårta till Axel som han fick göra vad han ville med.


Axels tårta med bokstäver och allt

Ormtårtan från sidan


Ormtårtan från uppifrån

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin tårtan blev!!
Kram från din vän A.

tokboll sa...

Tack, jag är själv ganska nöjd ;)