torsdag 11 oktober 2012

Vardagsmat

Kan det bli tråkigare att laga mat än till ett gäng ungar som nästan inte uppskattar något?! Om jag säger "spaghetti och köttfärssås" säger de flesta "det gillar ju alla barn" - men nä, inte mina i alla fall. Jo, Idun älskar det men Axel & Vidar tycker inte att det duger. Vad vill de ha då? Inte vet jag i alla fall. Axel är lite bättre och äter för det mesta med god aptit men Vidar är totalkatastrof - vem vet, det kanske hänger ihop med hans laktosintolerans. Men nu kör vi laktosfritt och det vet han om, men det är inte mycket han "gillar".

Jag skulle vilja göra en veckomeny men det känns bara jobbigt. Men nu har jag i alla fall fyllt upp kylen och frysen inför helgens "mammahelg" och det borde finnas utrymme för åtminstone en favoriträtt var till dem. Wish me luck!

Inga kommentarer: