onsdag 22 augusti 2012

Inskolning

Idun håller på att skolas in på en förskola som verkar toppen! Lokalerna är stora, ljusa och fräscha, gården bjuder på massor av platser att springa runt på, leka och uptäcka, personalen verkar underbar, de har en egen kock/kokerska i ett superkök i huset och Idun verkar trivas alldeles utmärkt.

Inskolningen flyter på bra och under några dagar har hon varit där alldeles själv och det har gått som smort. De första tre dagarna var jag med henne hela tiden, fjärde dagen fick jag lämna henne och hon var där hela dagen helt själv - det går dessutom bra! Jag är lite förvånad över hur smidigt det går men det är väl egentligen inte så konstigt - om jag känner mig trygg (vilket jag gör) så känner Idun också sig trygg. Visst har det varit lite tårar när jag lämnat henne men det går snabbt över och hon tyr sig till sina pedagoger.

Idun är trygg i sig själv, även om hon inte kan prata ännu så kan hon göra sig förstådd genom gester och genom att visa vad hon vill. Hon är en bestämd liten person som vet vad hon vill - ingen sätter sig på henne!


1 kommentar:

Kajsa sa...

Va skönt att det går så bra för lillan! =)