söndag 8 april 2012

Som vanligt...

Nu har det gått lite drygt en vecka sedan vi berättade om separationen för Axel & Vidar de verkar ta det mycket bra och egentligen har det inte blivit så stor skillnad för dem ännu. De tycker det är spännande att de ska få två av allt, två hem, två sängar, två lådor för vantar & mössor, att ha två hem verkar vara väldigt spännande och de pratar ofta om pappas nya "hus".

För mig är den största skillnaden just nu att jag får ta hela ansvaret för barnen även nattetid inte bara dagtid. Visst är killarna med pappa också men det är ungefär som vanligt. Ett par dagar under vardagarna kommer vi äta middag tillsammans och Jesper kommer att vara kvar tills killarna gått och lagt sig. Men det är en tillfällig lösning tills han fått tillträde till sin nya lägenhet och om jag ska vara ärlig så ser jag fram emot det så jag kan få lite egentid. Lite tid för mig själv då jag kan vara mig själv, inte bara mamma, vilket jag inte fått på mycket mycket länge. Missförstå mig rätt nu, visst älskar jag mina barn men ibland behöver man lite tid för sig själv, för att ladda batterierna så man kan fortsätta vara den där "supermom".

Inga kommentarer: