onsdag 4 mars 2009

Baby & barnmässan

I helgen var det baby och barnmässa och det har blivit lite av en tradition att gå på den. Jag har varit på den de senaste 3 åren och det har väl varit skiftande kvalitet tycker jag. Årets var faktiskt ganska bra, fast jag tycker ju att en del utställare var ganska snåla med mässrabatter.

Vi var där på fredagen tillsammans med våra mammakompisar, (Alex & Benny, Hanna & Molly, Emelie & Evelina, Linda & Flippan och en av Alex kompisar med sin lilla dotter). Det ryktades att de hundra första besökarna skulle få en påse från "Kronan" med lite smått och gott. Under alla år som jag varit där och besökt mässan har de delat ut en påse från någon av utställarna och årets påse var utan tvekan den bästa hittills. Många fina saker och inte bara en massa onödiga prylar och tråkiga erbjudanden. Bland annat var det en mössa från Nova Star och ett sadelskydd till cykeln från Kronan.

Postar en bild från mässan på "the Prince of Majskrok".

Även på lördagen gick jag dit men denna gång utan några av mina barn och med min barndomskamrat Anna och hennes lilla dotter på snart 3 år.

Vi trodde ju att man skulle få Kronan-påsen vid ingången precis som man fick på fredagen, men ingen påse delades ut. Så när de väl släppte in i mässhallen gick jag raka vägen till Kronan-montern och där delade de ut påsarna. Snabbt letade jag upp Anna så att även hon kunde få en påse.

Det var lite skönt att vara utan barn för en gångs skull och vi kunde går runt på mässan i lugn och ro, dessutom fick jag avnjuta en latte helt utan barn som klängde på mig.



Inga kommentarer: