tisdag 24 juni 2008

Sölande 2åringar och tanter!

Igår var vi ute och lunchade på vårt gamla stamfik, det var första gången på länge som jag var ute med båda barnen och lunchade. Storebror sölade lite som vanligt, inget farligt, bara att ta upp igen.

När vi höll på att plocka ihop oss för att gå säger tanterna som sitter bredvid: "Det ser ut som en svinstia där!" och pekar på platsen under storebror. Jag blev förbannad och sade: "Vi har ju för fan inte gått ännu!"

Det verkade som de tog för givet att vi skulle lämna det han sölat på golvet när vi gick... Det var egentligen inte så farligt, det var en smörgås i fyra delar och lite majs som låg under stolen.

När vi sedan skulle gå hade jag god lust att peka på smulorna under tanternas platser och säga: "Det ser ut som en svinstia där!" MEN jag bet mig i tungan och gick därifrån!

Inga kommentarer: