söndag 30 december 2012

Året som gått - tillbakablick

Ännu ett år lider mot sitt slut och jag förstår inte vart tiden tar vägen. Det har varit ett mycket händelserikt och omvälvande år. Många händelser som förändrat mitt och barnens liv, händelser som påverkat mig, mestadels positivt men även negativt. Händelser som lett till uppvaknanden och nya tankar kring vem jag är och vad jag vill vara. Jag har fått mer tid att tänka på mig själv och mina behov och har börjat ta hand om mig själv på ett helt nytt sätt. Bättre mat, mer träning och jag gör fler "må bra i kropp & själ" -saker. Jag har helt enkelt fått ett nytt liv och börjar hitta tillbaka till mig själv, ett nytt jag. Detta har hänt:

Januari
Axel fyllde 6 år (och snart är det dags för en ny födelsedag, sjuåringens). Idun fick sin första tand. Axel lärde sig att knyta.

Februari
Idun har barnvakt för första gången.

Mars
Vidar fyllde 4 år. Jag och Jesper bestämmer oss för att separera.

April
Jesper flyttar ut och vi berättar för omvärlden om vårt beslut.

Maj
Barnens farmor avlider efter en tids sjukdom. Idun fyllde 1år. Barnens farmor begravs på min födelsedag.

Juni
Barnen hade barnvakt och jag gick på "Mammabloggdate". Hade första barnlediga helgen på evigheter! Idun lärde sig att gå!

Juli
Jesper fick tillgång till sin nya bostad och barnen började vara hos oss växelvis.

Augusti
Axel började i förskoleklass. Idun började i förskola. Axel tappade sin första tand.

September
Jag gick på bio för första gången på flera år. Första tjejkvällen på väldigt länge.

Oktober
Jag vann en tävling på facebook - att göra naglarna och jag älskar det!

November
Axel började spela fotboll i Gais. Idun blev 1,5år. Axel svimmade, krampade och fick åka ambulans till akuten. En utredning startades.

December
Axel gjorde ett EEG som inte visade något onormalt. Enligt barnmedicin var kramperna vasovagala vilket i princip innebär att kroppen försöker väcka sig själv ur medvetslösheten genom att krampa och är i princip ofarligt. Jag gick på bio igen och såg "the Hobbit" med en underbar väninna. Vi firar jul med Jespers släkt i Alingsås, alla är där, farfar, fastrar, farbröder och kusiner. Jag får ett nytt jobb och börjar den 7 januari 2013.

Ett minst sagt händelserikt år. Jag har fått ett rikare liv och kan knappt vänta på att få se vad 2013 har att erbjuda mig.

Gott Nytt År på er!

Till alla mina vänner, ni vet vilka ni är. Jag älskar er!

1 kommentar:

Emelie sa...

Fantastiskt är vad ditt år kommer bli!!