söndag 2 september 2012

Verktygslös

Jag hade lovat Axel att möblera om i hans rum och gjorde slag i saken i går. I och med separationen har jag blivit aningen verktygslös då de flesta av verktygen flyttat. Flyttade sängen och stegen skulle flyttas till andra änden av sängen, då krävs det lite verktyg. En skruvmejsel med bits har jag kvar och jag har köpt mig en ny hammare och ett par skiftnycklar har jag, med det kommer man långt. Men när jag skruvat av stegen och fått loss stödbrädan fastnar en av träpluggarna i sängstommen, den sitter rätt rejält så jag kan inte dra ut den utan verktyg - jag behöver en tång men jag hittar ingen så hela projektet med sängen får läggas på is tills jag får tag på en tång.

Väl i farten städade jag hela Axels rum, rensade bort gamla leksaker och annat skräp, möblerade om och nu ser rummet verkligen ut som ett rum för en stor kille! Gick vidare till Vidars rum och städade även det, fönsterbänken i hans rum ser katastrofal ut - färgflagor som barnen pillar bort djupa hål och märken efter leksaker som tappats och bankats med. Jag fick ett ryck och började åtgärda det - det kan ju knappast bli värre. Nu är det bara målning kvar men färghandeln har stängt på söndagar...

Inga kommentarer: