söndag 4 mars 2012

Otröstlig

Idun har varit ur gängorna hela helgen men värst var det nog nu under kvällen, hon var helt otröstlig och bara grät och grät inget jag gjorde hjälpte. Till slut blev jag riktigt orolig, hon fick en ipren eftersom hon verkade ha ont men när det var oförändrat efter 20 min ringde jag sjukvårdsrådgivningen och fick för en gångs skull tala med någon utan att vänta i 20 minuter. Uppenbarligen verkar hon ha någon form av infektion men varför hon skrek som hon gjorde kunde vi inte komma fram till. Hon tyckte jag skulle avvakta en halvtimme för att ge ibuprofenen tid att verka och blev det inte bättre skulle vi åka in. Det tog ett bra tag men till slut lugnade hon ner sig så att hon kunde äta, vilket hon inte velat tidigare under kvällen. Det återstår att se hur natten blir, men nu sover hon i alla fall.

Inga kommentarer: