måndag 29 november 2010

RUL - Rutin ultraljud

Idag var vi på rutinultraljud som brukar göras runt vecka 18-19. Jag var ganska nervös innan vi kom dit men allt såg bra ut och vi fick bebisens kroppsdelar utpekade av barnmorskan. Vi fick även se det lilla hjärtat vars fyra kammare "pumpade" på. Bebisen var lite mindre än förra dateringen på 19+4 och vi fick ett nytt BF (beräknat förlossningsdatum) 25 april i stället för 21 april.

Innan hon började undersökningen sa jag;

-Vi är väldigt nyfikna på vad det är som bor i magen så om du ser det får du gärna berätta!

När undersökningen började närma sig sitt slut så säger barnmorskan:

-Det är en liten flicka där inne. Jag skulle aldrig säga något om jag inte såg och jag kunde inte se något annat än att det skulle vara en liten flicka.

Det känns helt underbart men jag har inte riktigt greppat det ännu, det känns så overkligt så konstigt, kan jag verkligen få en liten dotter!? Jag/vi ska få en liten dotter! Axel och Vidar ska få en lillasyster!

Vår lilla dotter, vecka 20 (19+0)

1 kommentar:

Emma H sa...

Hej! Jag hamnade på din blogg av en slump (sökte bland Me&I-bilder på Google). Vilka fina rödhåriga grabbar du har! Min äldsta är också rödtott. Han är 2,5 nu, och lillsyrran är ett halvår. Jag bläddrade ner lite i din blogg och såg direkt det här inlägget med UL-bild. Vilken härligt pirrig känsla det är!

Ja, jag ville mest lämna ett avtryck när jag nu hittade hit. =) Lycka till med resten av graviditeten!

/Emma H