måndag 26 april 2010

Utvecklingssamtal

Idag hade vi utvecklingssamtal för Axel. Det var väl inget av det som sades som vi inte redan visste. Det går bra för honom och han tycker om att arbeta med språk och bokstäver. Han står på randen att knäcka läskoden men han är inte riktigt där ännu.

Efter samtalet passade jag på att gå igenom Axels extrakläder, regnkläder och stövlar på förskolan och upptäckte att min 115 cm långa son hade ett regnställ i stl 100! Och gummistövlarna var i storlek 26, han har numera storlek 28! Så det var bara att åka in till stan och inhandla gummistövlar och regnkläder.

Dessvärre hittade jag inga regnställ i "galon" i stl 122/128 bara i 110/116 och det skulle bli för litet. Stadium hade bara upp till 110/116, de hade funktionsställ i stl 122/128 men jag är lite tveksam till hållbarheten på sådana på ett barn som fortfarande håller på att klättra, åka kana och krypa i sandlådan. Kappahl hade bara en jacka i rätt storlek, inga byxor. Lindex hade bara fodrade regnställ och hm hade bara skaljacka och byxa.

Ringde en vän som också har en lång fyraåring och hon tipsade om kappahls regnställ, jag får åka till en annan kappahlbutik och kolla i morgon.

Hem kom jag i alla fall med ett par nya gummistövlar från Everest i cerise, Axel blev jätteglad!

Inga kommentarer: