fredag 13 november 2009

Massvaccination...

Så var det ju det här med den nya influensan och massvaccination mot den. Själv har jag tagit beslutet att inte vaccinera mig, jag kommer heller inte vaccinera barnen.

Jag misstänker att Vidar redan har haft den nya influensan, symptomen stämmer väldigt bra. Trots det blev ingen av oss andra i familjen smittade. Jag har flera i min bekantskapskrets där någon i familjen har haft den nya influensan (bekräftat genom prover) men ingen annan blivit smittad.

Jag känner mig inte trygg med vaccinationen därför tänker jag inte utsätta vare sig mig eller mina barn för den. Visst jag kan ju vaccinera oss för andras skull, men eftersom jag inte känner mig trygg med vaccinationen avstår jag. Mitt huvudsakliga ansvar är ju faktiskt att skydda mina egna barn i första hand.

Efter att ha läst på smittskyddsinstitutets hemsida blev jag bara mer övertygad om att jag gör rätt val.

Jag respekterar andras val att vaccinera och jag hoppas att andra respekterar mitt val att inte vaccinera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bara lustigt, jag läste samma sida och blev övertygad om att vaccinera! Så olika man kan reagera!
Vi ses på söndag/Johanna

tokboll sa...

Johanna: Hehe, ja visst är det lustigt! Ja, vi ses då!

Kram